Klantcontactcentrum
MeerssenUitgangspunt voor het ontwerp voor het interieur van het klantcontactcentrum voor de Gemeente Meerssen is het realiseren van een representatieve en gelijktijdig informele omgeving, waarin de Gemeente haar bewoners op een prettige en adequate wijze kan bedienen en ontmoeten.
Het ontwerp voor het interieur voorziet in een aantal inrichtingselementen die de veelhoekige ruimte van het casco geleden in twee heldere ruimten: de ontvangstruimte en de ruimte met de overleg-coupé‘s. De twee ruimten worden gedefinieerd door de spreekkamers en de wand rond de trappenkern. Beide elementen hebben afgeronde hoeken, die de twee ruimten vloeiend met elkaar verbinden.
De balie, leestafel en kastwanden van de spreekkamers vormen statige elementen die in de ontvangstruimte staan en worden gerealiseerd in eikenhout. Aan de wanden van deze ruimten worden de overige functies geplaatst: de bank, de pantry en het informatie-bulletin met monitor. Achter de balie wordt, in de gebogen vorm van de buitenwand, een ‘schilderij‘ met IJslands mos geplaatst, direct zichtbaar bij binnenkomst. Schuin hier tegenover, zichtbaar over de diagonaal van de ruimten, wordt een tweede moswand geplaatst.
2014 - 2015